Aké máme gerilové kampane na Slovensku? Musím sa priznať, mňa napadla len jedna jediná. Ružoví kukláči. Poisťovňa Union dala dokopy tím, ktorého cieľom bolo upozorniť na nesprávnosti, ktoré sa dejú na cestách a zastať sa tak všetkých zodpovedných vodičov. Vydali sa do ulíc a trestali neposlušných vodičov. Takto napríklad obložili zle zaparkované terénne auto kvetináčmi, naplnili vytunovanú Škodu guličkami a nachytali aj známeho moderátora Sajfu, keď po nesprávnom zaparkovaní mu natiahli na kolesá obrovské ružové chlpaté návleky. Union vytvoril pre kampaň aj samostatnú webstránku, PR články a dostali sa aj do televízie.
Iné ma už nevedeli napadnúť tak som musela začať „gugliť“. Veľmi aktívne sa venuje guerilla marketingu na svojom blogu Michal Pastier z kreatívnej agentúry Zaraguza Digital.[1] Jeho blog sledujem denne, tak ma hneď napadlo, že práve on mohol posunúť nápady na gerilové kampane na Slovensku. Podivuhodne som našla len dve kampane zo Slovenska z celkového množstva príspevkov.
Prvá kampaň bola od RedBull, keď na študentských internátoch v Banskej Bystrici v neskorých večerných hodinách rozdávali študentom učiacim sa na skúšky Red Bull, aby im dodal energiu. Podľa Red Bull webu sa táto akcia koná raz za rok na univerzitných internátoch po celom svete. Takáto „razia“ sa konala napríklad aj na internátoch v Trenčíne a v Nitre. V roku 2008 značka Reebok vytvorila gerilovú kampaň v Bratislave. Okrem prezentácie značky Reebok podporovala akcia aj Parkour a Free Run školu v Bratislave. Prvý zostrih „jumperov“ za pár dní nazbieral viac ako 50 tisíc zhliadnutí na YouTube. Na Slovensku je to určite veľký úspech.
Pre mňa najlepšia gerilová kampaň na Slovensku bola od spoločnosti Dell v Bratislave. Na Kuchajde v blízkosti budovy jeho veľkého konkurenta IBM, umiestnila HR reklamu „CTRL ALT DELL, RESTART YOUR CAREER“, tak aby naň mali výhľad zamestnanci IBM. Toto bol geniálny nápad o ktorom sa veľa v Bratislave rozprávalo.
Nešťastný príklad snahy o gerilovú kampaň na Slovensku je značka Diva, kampaň „Energia pre Ivetu“. Táto kampaň sa spustila krátko po tom, čo premiérka ohlásila pád vlády. Iveta bola do kampane zapojená nepriamo, keď jej kamiónom priniesli počas rokovania vlády paletu nápojov priamo na úrad vlády za prítomnosti novinárov. O akcii napísali napríklad denník Nový Čas alebo Aktuálne.sk. Kampaň pokračovala aj prostredníctvom hostesiek, ktoré pred úradom vlády stáli s kartónom energy drinku a transparentom "Ženy Slovenska posielajú Ivete Radičovej energiu. Potrebujeme Vás v politike!". [2] Táto iniciatíva si popularitu nezískala, čomu svedčí aj 600 likov na fanúšikovskej stránke na Facebooku.
Iné ma už nevedeli napadnúť tak som musela začať „gugliť“. Veľmi aktívne sa venuje guerilla marketingu na svojom blogu Michal Pastier z kreatívnej agentúry Zaraguza Digital.[1] Jeho blog sledujem denne, tak ma hneď napadlo, že práve on mohol posunúť nápady na gerilové kampane na Slovensku. Podivuhodne som našla len dve kampane zo Slovenska z celkového množstva príspevkov.
Prvá kampaň bola od RedBull, keď na študentských internátoch v Banskej Bystrici v neskorých večerných hodinách rozdávali študentom učiacim sa na skúšky Red Bull, aby im dodal energiu. Podľa Red Bull webu sa táto akcia koná raz za rok na univerzitných internátoch po celom svete. Takáto „razia“ sa konala napríklad aj na internátoch v Trenčíne a v Nitre. V roku 2008 značka Reebok vytvorila gerilovú kampaň v Bratislave. Okrem prezentácie značky Reebok podporovala akcia aj Parkour a Free Run školu v Bratislave. Prvý zostrih „jumperov“ za pár dní nazbieral viac ako 50 tisíc zhliadnutí na YouTube. Na Slovensku je to určite veľký úspech.
Pre mňa najlepšia gerilová kampaň na Slovensku bola od spoločnosti Dell v Bratislave. Na Kuchajde v blízkosti budovy jeho veľkého konkurenta IBM, umiestnila HR reklamu „CTRL ALT DELL, RESTART YOUR CAREER“, tak aby naň mali výhľad zamestnanci IBM. Toto bol geniálny nápad o ktorom sa veľa v Bratislave rozprávalo.
Nešťastný príklad
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára